Riktiga vänner....

Man vet verkligen vilka ens riktiga vänner är och vilka man vill ha livet ut.
Älskar när det är så att man inte pratat på flera dagar/veckor men när man väl ses är allt som vanligt, och man vet att man alltid kan ringa dom om det är något. Har bara ett fåtal såna vänner men det är verkligen dom jag kommer hålla riktigt hårt i. 
Mina riktiga vänner är guldvärda verkligen. Är så glad att jag få ha dom i mitt liv och kalla dom mina vänner.
Jag vill ha vänner som jag kan vara mig själv när jag är med dom och prata om allt med för jag vet att just dom alltid lyssnar. 
 
Jag hatar vänner som hör av sig när det passar dom och när dom kan och vill ses. 
Orkar inte lägga mer energi på såna vänner utan kommer lägga energi på dom som jag verkligen vet är mina riktiga vänner nu. Behöver inte mer falskhet och skit i mitt liv mer är trött på sånt och väljer hellre att lämna all sån skit. 
Folk som pratar skit om andra är bara avundsjuka på något dom har. Det är också något jag är trött på, visst jag har pratat skit om folk men valde att se det positiva i människorna man träffar istället för det negativa, och jag mår så mycket bättre av att göra det. Hittat så mycket nya vänner och känner inte alls agg mot någon utan man ger alla en chans att visa att dom är bra personer och inte lyssnar på alla andra som säger något elakt om den personen. Tog lång tid för mig att inse att det verkligen är sjukt lågt att snacka skit om människor och att man ska ge dom en chans. 
Jag har inte vart guds bäste barn men jag försöker alltid ändra mig så jag ska bli mer positiv. 
 
När man väl insett det så är allt så mycket roligare, klart man kanske är avundsjuk på att den tjejen har så långt fint hår och inte du men istället för att spruta agg mot henne så säger jag till henne att hon har vackert långt hår. Vi tjejer är extremt duktiga på att trycka ner folk och främst tjejer som har just det där du vill ha. Men jag har lärt mig att man ska vara nöjd med sig själv, och glädjas för andra. 
 
Jag är nöjd över den jag blivit idag och att jag har dom vännerna som fortfarande finns kvar för mig. Jag älskar mina vänner så mycket och det vet dom. 
 
 
 
 
Hannah har blogg (hannahkuhnel.blogspot.com) Hon har en son på 4 månader och är en grym mamma, kika in på hennes blogg :)<3 
 
Några av mina vänner som verkligen alltid finns där för en, guld värda är ni !<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0